Mijn eerste weekend trip :) - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van Sharon Beek - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekend trip :) - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van Sharon Beek - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekend trip :)

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

27 Augustus 2014 | Ghana, Koforidua

Ik was gebleven bij Donderdag 21 Augustus.
Vandaag heb ik de kinderen op school geleerd over drugs, ze wisten er al verrassend veel vanaf..

De rest van de schooltijd heb ik ze geleerd hoe ze loombandjes konden maken,, !! ze vonden het GEWELDIG!! twee uur lang zijn ze zoet geweest en trots als een pauw..

Het is hier vrij normaal dat mensen veel slapen, dus ik volg hun voorbeeld en na school heb ik heerlijk de rest van de middag gerelaxed, wezen skypen in het internet cafe en een beetje geslapen.. 's avonds weer naar Home Base geweest en de andere vrijwilligers ontmoet..

Vrijdag 22 Augustus:
Vandaag naar school geweest, en 's middags vertrokken voor mijn eerste weekendtrip naar Kumasi, de op één na grootste stad van Ghana. we zijn vertrokken om 14.00 en aangekomen om 18.00 in een Hostel vlak naast het centrum, Bizar we moesten 35 cedis betalen voor twee nachten per persoon,, dat is nog geen 10 euro !!.. We zijn uit eten geweest in een restaurant ergens in een hoog gebouw en daarna de rest van de avond gezellig met de groep op een balkon gezeten van de hostel.

Zaterdag 23 augustus:
Wauw,, de markt van kumasi opgeweest,, wat is dat druk, smal, warm en vooral heel smering op de plek waar ze eten verkopen, de rest van de markt is goed te doen, maar waar ze eten verkopen pfff dat is echt niet goed voor de gezondheid :p haha.. We zijn naar het cultural centrum geweest en hebben een bruiloft bekeken, erg mooi en ritueel ingesteld!! :D

's avonds was ik echt het blije kleine meisje want we aten pizza in een goed restaurant ergens in kumasi, om daarna weer terug te gaan naar het hostel voor onze laatste nacht daar.

Zondag 24 augustus:
Vandaag naar Lak Bitwanie geweest naast kumasi. een heel groot meer (Echt gigantisch, ik denk 10 keer de maarsseveen),, het water was erg warm en de doctors waarschuwen ons niet te zwemmen vanwege de kans op infecties enzovoort dus alleen heerlijk onder de koude douche gestaan en in de zon gelegen. Gevolleybalt met een groepje locals en heerlijk gegeten.

We werden daar weer opgehaald voor onze reis terug naar Kofordiua met de Troh..

Vanaf Koforidua namen we twee taxi's met 11 mensen dat betekend dus in 1 taxi 5 en in een taxi 6.. de chauffeurs zien alleen maar geld dus vinden alles goed. Maar helaas vond de politie dat niet. we werden aangehouden en een van de agenten wilde dat we zouden betalen voor het overtreden van de regels van Ghana. Gelukkig werden we bijgestaan door de andere agenten dat hij dat niet mocht vragen en dat alleen de chauffeur aansprakelijk was, we kregen een Troh aangewezen en werden netjes naar de plaats van bestemming gebracht.

Maandag 25 augustus:
Vandaag heb ik de kinderen geleerd hoe je met wax krijt hele mooi tekeningen kunt maken, eerst kleur dan zwart eroverheen en dan met een schrapertje een tekening erin maken,, het is zo makkelijk de kinderen hier blij te maken.. :D

Na school begon helaas het eerste drama, ziek zijn!! Bah hele middag geslapen en het toilet bezocht.. At alleen maar een beetje brood en de nacht was nog helser,, pff geen oog dicht gedaan..

Dinsdag 26 augustus:
Heb me ziek moeten melden bij Ebenezer, de eigenaar van de school.. kan niet op mijn benen staan of mij bewegen zonder dat ik leegloop :(.. dat afvallen gaat in ieder geval goed zo.. vandaag toch maar medicijnen ingenomen hopen dat het morgen beter zal zijn, dus vandaag de hele dag in bed..

Woensdag 27 augustus:
Pfff gelukkig voel ik me een stuk beter. Op naar school dus. Helaas kom ik er achter dat Ebenezer de kinderen gisteren gezegd heeft niet naar school te komen vandaag dus ben ik daar voor niets,, dan maar naar Koforidua naar het internetcafe, waar ik nu zit om mijn verslag tot dusver te typen..

Mijn volgende update komt zo snel mogelijk!! en ik zal nu proberen wat foto's te uploaden!!,,

  • 27 Augustus 2014 - 15:41

    Eva:

    Hee Sharon,
    wat gaaf om dit allemaal zo te lezen!! Erg indrukwekkend :)
    Ongelofelijk hoe snel de kinderen daar tevreden zijn, lijkt me voor jou ook erg bijzonder
    om te zien. Zo te lezen wordt jouw werk enorm gewaardeerd !

    Hopelijk knap je weer 100% op, zodat je optimaal kan genieten van de mooie reis !

    We kijken uit naar je volgende verslag.

    Liefs uit Lopik

  • 27 Augustus 2014 - 20:28

    Femke Maat-Verhoef:

    Hallo lieve Sharon,

    Leuk al die ondernemingen van je, jammer dat je een dagje ziek was, komt goed.
    Begin je al lekker je draai te vinden in Ghana?
    Leuk die updates van je, krijg je in ieder geval inzicht waar je uithangt en wat je aan het doen bent.
    Lieve Groeten, John en Femke

  • 30 Augustus 2014 - 12:17

    Yvonne V Beek:

    he moppie heb net al je verhalen zitten lezen ,geweldig allemaal ik weet gelukkig dat het nu weer goed gaat met je we horen elkaar snel dikke kus paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Beste lezers, Op deze pagina zal ik, voor zover dat mogelijk is, mijn reisverslag gaan publiceren.. 15 Augustus zal ik naar Accra, Ghana vliegen om vervolgens mijn intrek te nemen bij een gastgezin vlakbij het plaatje Tinkong. Tinkong is de plaats waar de stichting van mijn oom, Albert van Beek, actief is. Hier zal ik dan ook mijn bijdrage gaan leveren en het opgehaalde bedrag, dmv sponsoring en de fantastische benefietavond, nuttig gaan besteden. Leuk dat jullie me gaan volgen, en reacties zijn natuurlijk altijd welkom! Liefs Sharon

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4853

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 10 November 2014

Sharon in Ghana

Landen bezocht: